Friday, September 24, 2010

Η hot Γαλατά και οι γαλατάδες...


Πριν από περίπου μία εβδομάδα ο υπεύθυνος μάρκετινγκ και δραστηριοτήτων στο social network της Γαλατασαράι έγινε αντικείμενο μελέτης για την κοινωνία των επιστημόνων που παρακολουθούν την εξέλιξη της Premier League. Οι Αγγλοι ήθελαν να απαντήσουν στην ερώτηση «πώς γίνεται η Γιουνάιτεντ, που φτάνει να βάλει στις πινακίδες του γηπέδου της το 'γίνε φίλος της Μάντσεστερ στο facebook' να έχει λιγότερους φίλους από τη Γαλατασαράι, η οποία βρέθηκε στο νούμερο 1 της λίστας των ομάδων παγκοσμίως;».

Η συνέντευξη του Εμπουμπεκίρ Καπλάν στον «Independent» ήταν ακόμη μια σαφής ένδειξη ότι οι ρυθμοί ανάπτυξης του τουρκικού πρωταθλήματος του δημιουργούν την προοπτική να αναδειχθεί, σε βάθος 10ετίας, ανάμεσα στα πιο δημοφιλή και εμπορικά. Αλλη μια απόδειξη ότι ακόμη και οι, στο δικό μας μυαλό, «υποανάπτυκτοι» Τούρκοι αντιλαμβάνονται το ποδόσφαιρο όπως του πρέπει, σαν μια βιομηχανία που προσφέρει την ευκαιρία για κέρδος, την ίδια ώρα που εμείς, οι έξυπνοι, ζούμε στην εποχή των τηλεφώνων που χτυπούν δίχως κανείς να απαντά στα γραφεία των ΠΑΕ και της ουράς για την αγορά ενός εισιτηρίου για αγώνα της Super(tromara tis…)league.

Γιατί και πώς έφτασε η Γαλατασαράι να αριθμεί περί τους 4,5 εκατομμύρια φίλους στο facebook; Επειδή ο σύλλογος παρέλαβε και ανέγνωσε το μήνυμα της εποχής. Δεν στάθηκε με αδιαφορία μπροστά στη διαπίστωση ότι ένας στους εννέα ενηλίκους του πλανήτη έχει λογαριασμό στο facebook. Το έψαξε περισσότερο. Και έμαθε ότι το 30% των Τούρκων έχει δημιουργήσει λογαριασμό. Δηλαδή περίπου 19 εκατομμύρια ενήλικοι.

Δηλαδή το 74% των Τούρκων ηλικίας 18-44. Η διοίκηση της Γαλατά συνειδητοποίησε ότι η Τουρκία είναι η 4η πιο ενεργή στο facebook χώρα παγκοσμίως. Και είπε να το εκμεταλλευτεί. Μέσα σε διάστημα περίπου ενάμισι έτους έγραψε 4,5 εκατομμύρια φίλους. Και τώρα ζει για να τους «εκμεταλλεύεται». Ο διευθυντής μάρκετινγκ της Γαλατά είχε καταστρώσει ολόκληρο σχέδιο για να δώσει στο εμπορικό τμήμα του συλλόγου το δικαίωμα να χτυπήσει τις πόρτες των χορηγών με το καμάρι ότι εκπροσωπεί μια ομάδα πιο δημοφιλή, τουλάχιστον στο facebook, από την Μπαρτσελόνα, η οποία μόλις προσπέρασε τον τουρκικό σύλλογο, και τη Ρεάλ Μαδρίτης.

Και το κατάφερε. Χάρη στα κόλπα του, η Γαλατά δημιούργησε μια αδιανόητα μεγάλη βάση δεδομένων του «πελατολογίου» της, το οποίο εξυπηρετεί πλέον με την online πώληση προϊόντων. Οσα πετυχαίνει σήμερα η Γαλατά σε αυτό το πεδίο, της online πώλησης προϊόντων, δεν είχε διανοηθεί ότι θα τα επιτύγχανε μέσω του website της. Και ας το είχε αναπτύξει εγκαίρως, δηλαδή πριν από 14 χρόνια, το ’96.

του Βασίλη Σαμπράκου

Αν αντιλαμβάνονται και οι ελληνικές ομάδες το facebook και τα λοιπά social δίκτυα ως τεράστιο δείκτη των trends στο ποδόσφαιρο; Ονομα ελληνικής ομάδας δεν υπάρχει στη λίστα των 100 συλλόγων. Ούτε στις 150. Μόνο την ΕΠΟ συναντά κανείς, στη θέση 143, με περίπου 160 χιλιάδες φίλους. Διότι ο έξυπνος ο Ελληνας παράγοντας σκέφτεται ότι οι Αγγλοι και οι Ισπανοί είναι κουτοί που αντί να κονομάνε δύο - τρία χιλιάρικα ευρώ παραπάνω από την εκμετάλλευση της πινακίδας τους στο γήπεδό τους τη χαραμίζουν για να βάλουν το «γίνε φίλος της ομάδας στο facebook» μήνυμα. Κι αν τους πεις «facebook», οι περισσότεροι θα αποκριθούν «Στα μούτρα σου!

Που θα με πεις εμένα facebook». Κι αν μπεις στη διαδικασία να τους εξηγήσεις ότι δεν τους βρίζεις και ότι πρόκειται για εργαλείο, θα λάβεις την «πόσα λεφτά θα βγάλω σήμερα από αυτό το ρημάδι;» ερώτηση. Κάπου εκεί το ενδιαφέρον κομμάτι της συζήτησης τελειώνει για τον μέσο Ελληνα παράγοντα του ποδοσφαίρου. Διότι αν ακούσει ότι δεν θα εισπράξει σήμερα χρήματα «από αυτό το μηχάνημα του διαβόλου, που τι είναι δεν έχω ιδέα...», θα αλλάξει αμέσως κουβέντα.

http://www.exedrasports.gr/blogs/articleblog/?cid=90&aid=77168

No comments: